A museum of objects: Workshop with Rheim Alkadhi

Rheim Alkadhi

الأنشطة: المشي، والتأمل في المدينة، وجمع الحاجيات، وتطويرروايات تشاركية تتعلق بهذه الحاجيات، والعرض

نتخذ من وسط البلد في مدينة عمّان مساحة نتحرك بها، إذ تساعدنا تفاصيل اللاجئين فيها، وأنماط العمارة، والمواد المتنقلة التي سنصل إليها في التأمل في المدينة، ومحاولة تلمس واقعها وإعادة تخيله. سوف نمشي في المدينة يوم الجمعة عندما تتحول عمّان إلى معرض حضري ضخم تعج به المواد المعروضة للبيع والتواصل الإنساني

سنستخدم فندق الملك غازي كمثال على ما نصبو إليه: تشكيل قصة جديدة تخص شيئاً مؤقتاً مثل ذلك الفندق أو الاستراحة وهما يستقبلان الأفكارالزائرة. هنا في الفندق، يأتي الأشخاص ومعهم رواياتهم لأحداث معينة، يبقون لمدة ليلة واحدة، أو يعيشون مدى الحياة في هذه المدينة، أو يختفون ويجدون مأوى لهم في مكان آخر

في المساحة المخصصة للورشة، سنحاول أن نجد للمواد والحاجيات التي يفترض أن نجمعها خلال جولتنا روايا تتشاركية. سنقوم بتطوير وثيقة حضرية جديدة لمدينة عمّان، ونتدخل لإزالة التاريخ السائد وتوسيع الخيال الحضري.


ريمالقاضي هي فنانة تعمل فيم جال الرواية والبصريات من خلال الوسائل الرقمية، والتدخلات الاجتماعية، والبحث في صفات وجوانب المواد الصلبة التي تجمعها. تقيم القاضي حالياً في بيروت

 

 

Activities: walking, looking at the city, gathering materials, generating collaborative narratives, presentation.

Downtown Amman is our arena. Details of its refugee populations, its architectures, and its circulating objects will be accessed by looking at, touching, and re-imagining the city. We will walk into the city on Friday when Amman turns into a grand urban museum of resale objects and human interactions.

We will use the King Ghazi Hotel as an example of our aspiration: giving a new story to a transitory ‘object’, that place of visiting ideas, the rest spot, the hotel. Here at the hotel,narratives may stop and stay the night, they might stay forever in the city, or they might disappear, finding refuge elsewhere.

In the workshop space we will try combining collected materials from our walk with different narratives generated collaboratively. We will develop a new urban document of Amman. We will intervene in order to lift away dominant histories, and to expand the urban imaginary.


Rheim Alkadhi is an artist who operates in narrative and visual fields via digital ephemera, social interventions, and by investigating the qualities of solid matter. She is currently based in Beirut.

Advertisements

Join the discussion

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: