About عن البرنامج

«جلسات الربيع» برنامج تجاربي تعليمي وبرنامج إقامة فنيّة في عمّان. يخلق البرنامج بيئة تعاونيّة لمشاركة الخبرات الفنيّة بين العاملات والعاملين الثقافيين الناشئين والأكثر خبرة. تشجّع هذه الجلسات، التي تقام كل ربيع على مدار 100 يوماً من ورشات العمل والفعاليّات، المشاركات والمشاركين على البحث في أفكار وتحقيق أعمال مستلهمة من خبراتهم في المدينة، بشكل جماعي أو فردي.

تهدف «جلسات الربيع»، كهيكل مستقل وتجريبي، إلى توسعة مجالات المعرفة وتعزيز المهارات العمليّة الإبداعيّة ودعم تعليم الفن خارج المسلّمات التقليديّة المتواجدة الآن. يتكوّن البرنامج، في نسخته الرابعة، من مجموعة من ورشات العمل واللقاءات، إضافة إلى جلسات توجيه منتظمة، جولات بحثيّة، وغيرها من النشاطات التي تقترحها المجموعة. ستطوّر المشاركات والمشاركين ويقدّمون مشاريع شخصيّة على مدار البرنامج.

القيّمتان
تولين توق
نورة الخصاونة

Spring Sessions is an experiential learning program and arts residency based in Amman. The program creates a collaborative environment for artistic exchange between emerging and more established cultural practitioners. Conceived every spring as a 100-day program of workshops and activities, these sessions encourage participants to collaboratively or individually research ideas and realize work inspired by their experiences in the city.

As an independent and experimental educational structure, Spring Sessions’ purpose is to expand fields of knowledge, foster creative working skills, and support art education outside the traditional paradigms that exist today. Now in its fourth year, the program consists of a combination of workshops and talks, as well as regular mentoring sessions, research excursions, and other activities as suggested by the group. Participants will develop and present a personal project over the course of the program.

Co-directors
Noura Al Khasawneh
Toleen Touq

Contact Us

Advertisements