The One-to-One Session Affair الجلسة الخاصّة

الجلسة الخاصّة
مع علا الخالدي – المشار إليها هنا بصفة الزائرة

تتألّف الجلسة الخاصّة من حلقتين، حيث تستمرّ كل حلقة لمدّة ساعة واحدة وتضمّ الزائرة والمشاركة/المشارك.

يحدد المشارك/المشاركة صيغة الحلقة الأولى اعتمادا على ما يود تقديمه أو فعله في هذه الساعة. على سبيل المثال، يمكن أن يقدّم المشارك/المشاركة فكرة أو يطرح سؤالا، أو يتحدّث عن مشروع ما أو يتناول موضوعا، ويمكن أن يقوم بعمل أدائىّ أو أغنية أو مشوار. اعتمادا على شكل الحلقة الأولى، تقوم الزائرة بتصميم الحلقة الثانية.

على المشارك/المشاركة تحديد موقع الجلسة في الحلقة الأولى، وبسبب ضيق الوقت على المشارك/المشاركة تحديد الموقع مسبقا على أن يكون في وسط البلد. بعد انتهاء الحلقة الثانية، يمكن أن يقترح المشارك/المشاركة تمديد الجلسة لتضم حلقة ثالثة أو رابعة ويعتمد ذلك على موافقة الزائرة. الجلسة الخاصّة ليست اجباريّة.

تهدف هذه الجلسة إلى رعاية علاقة توفّر المساحة والوقت أمام المشاركين والمشاركات للتفكير والتأمّل خارج سياق الورشة/اzموعة، وذلك مع شخص خارج سياق جلسات الربيع.

The One-to-One Session Affair
With Ola El-Khalidi – hereby named the visitor

The designated affair consists of two sessions, each session is an hour that brings together the participant and the visitor.

The first session is determined by the participant who decides what he/she is interested in doing or presenting in this hour. For example, the participant could present an idea or pose a question, talk about a project, process a thought, take a walk and/or perform a song. Based on how the first session unfolds, the second session is designed by the visitor.

For the first session, the participant decides the location of the session. Due to time constraints, the participant must have already assigned a location in the downtown (al-balad) area. After the second session ends, the participant may extend the affair to a third or fourth session with the agreement of the visitor. The One-to-One Session Affair is not mandatory.

The aim of this affair is to allow for a relationship to develop offering the participants the space and time to think and reflect outside of the workshop/group structure, with someone who is an outsider to the Spring Sessions.

Advertisements